Kvalitet genom specialisering
Välkomna till oss!
Med anledning av Coronaviruset vill vi förtydliga att GHP Ortho Center Göteborg endast bedriver planerad sjukvård. Det innebär att vi inte tar emot eller behandlar patienter med smittsamma sjukdomar. Vi är mycket noggranna med att upprätthålla en säker miljö, fri från smitta för dig under din behandling.
Om du skulle få tecken på infektion såsom luftvägssymptom, hosta, eller feber ber vi dig att kontakta oss per telefon.
Om du som patient inom en 14-dagarsperiod innan ditt mottagningsbesök/operation vet att du utsatts för smitta ber vi dig att kontakta oss per telefon.
Tel 031-81 82 50
GHP är en svensk sjukvårdskoncern som bedriver både öppen och slutenvård i Norden och Förenade Arabemiraten. Våra kliniker är fokuserade på en enskild patientgrupp vilket leder till högre kvalitet, effektivitet och patientsäkerhet.
Våra kliniker fokuserar på kvalitet, kontinuitet och effektivitet och vår övertygelse är att detta växer ur en hög grad av specialisering. Vi tror helt enkelt på att ju mer du gör något desto bättre blir resultatet. Ju större patientgrupper med liknande specifika åkommor, desto skickligare blir våra redan från början mycket kunniga vårdteam. Därför fokuserar alla våra kliniker på en enskild patientgrupp med målet att vara ledande inom denna specialitet – ”Kvalitet genom specialisering”.
LÄS MER
Ortho Center arbetar systematiskt med kontroll av kvalitet på behandling och omvårdnad. Alla medarbetare på Ortho Center har ett ansvar för att arbetsplatsens bestämmelser för arbetsmiljö och säkerhet följs.
Alla som varit hos oss på nybesök eller blivit opererade ombeds fylla i en patientnöjdhetsenkät som sedan sammanställs och ger oss input till vidare förbättringsarbete.
Ett uppföljningssamtal från operationsavdelningen sker alltid dagen efter operation hem till patienten för att ställa frågor enligt förbestämd mall om smärta, bandage osv.
Ortho center jobbar efter ett systematiskt patientsäkerhetsarbete som innebär att arbeta förebyggande och därmed förhindra vårdskador i samband med behandling såsom infektioner och andra komplikationer. En aktiv riskhantering sker i form av kontinuerlig rapportering till respektive enhetschef som tillsammans med sin arbetsgrupp ser över händelsen och eventuell åtgärd vidtas. Kvalitetssamordnade på Ortho Center sammanställer sedan en rapport över alla händelser varje kvartal med överlämning till Ortho Centers ledningsgrupp.
Författare: Ulf Nordenson , Raffaele Garofalo,Marco Conti, Eva Linger, Jennie Classon, Jon Karlsson, Alessandro Castagna. 2011
.
Vi mäter ständigt kvaliteten i det vi gör. Detta skall genomsyra hela GHP:s verksamhet. Därför deltar vi i alla nationella kvalitetsregister som finns tillgängliga och är relevanta för bolagets verksamheter och vi stödjer aktivt en utveckling av öppna kvalitetsregister. Hos oss har varje ortoped sin subspecialitet inom ortopedin och tar bara hand om patienter inom just sin specialitet.